Władze Krakowa

Jednym spośród trudnych utrudnień w większości miast w naszym kraju jest stan dróg. Polskie województwa są nie zaadaptowane do tak wielkiego nasilenia korków, jaki powstał przez wzrost liczby samochodów na polskich ulicach. Dlatego jedną z najważniejszych kierunków rozwoju które powinno rozpocząć niemalże każda gmina jest zainwestowanie środków w transport i infrastrukturę komunikacyjną. Drogi i komunikacja miejska to najważniejszy obszar, który pozwoli poprawić zadowolenie krakowian a także usprawni całość infrastruktury miasta.

Spośród pozostałych gmin, nowe projekty komunikacyjne w Krakowie mocno się wybijają. Krakowianie w plebiscycie wypowiedzieli się za metrem, jednak zanim metro powstanie, w rozwój komunikacji miejskiej i drogi potrzeba włożyć dużo pieniędzy . Z ważniejszych decyzji finansowych warto podkreślić:
w pełni napędzaną elektrycznie siatkę autobusów – jedyną w Polsce,
nowoczesne torowisko na Ruczaju,
w pełni przebudowany dworzec kolejowy wraz z centrum handlowym.
Oprócz tego, w planach Kraków przewiduje budowę przynajmniej kilka nowoczesnych dróg dojazdowych pomiędzy już istniejącymi drogami oraz remonty istniejących tras tramwajowych oraz połączeń podmiejskich.
Mieszkańcy napraw nie lubią – utrudnienia w komunikacji i dotarciu do pracy przeszkadzają w codziennym życiu. Warto zaś pamiętać, że bez remontów infrastruktura nie może się poprawić i by było wygodniej, wymagać trzeba wytrwałości.Prezydent Krakowa
Inwestycje w rozwój transportu to nie tylko kolejne drogi, jak również lepszej odporności powierzchnia jezdni, która będzie mocniejsza i odporna. ( kolejnym z takich wzorów jest odporna na ścieranie nawierzchnia jezdni na przedłużeniu dróg Zakopiańska – Brożka oraz na zewnętrznej jezdni Wadowickiej). Jasnym jest to, że, miasto potrzebuje jeszcze wielu remontów i nowych pomysłów, by poruszało się po mieście dobrze. Nie tylko autem, ale też tramwajami. Ale widać wyraźnie, że wszystko jest na świetnej drodze do tego, by mieszkańcom mieszkało się tu zdecydowanie miło i z zadowoleniem.